Logo
Logg inn

Konfirmantfestival

Av tom onsdag 21 Januar 2015, oppdatert onsdag 21 Januar 2015 kl 16:49

TenSing-15-plakat- Tro, håp og kjøpekraft

Tema for Ten Sing Norway 2015

Konfirmantfestival
med Ten Sing Norway
og Cir.Cuz


Gratangen kirke / Arctic Centre lørdag 21. februar 2015

PROGRAM

Ten Sing Norway?
Ten Sing Norway er et ettårig ledertreningsprogram der du jobber et år som Ten Sing-ambassadør for ungdomsorganisasjonen KFUK-KFUM. Vi er 23 ungdommer fra hele Norge som store deler av året er på turné i Norge og utlandet, der vi viser showet vårt og holder seminarer. Ellers går vi på Rønningen folkehøyskole, fordelt på 5 forskjellige linjer.

Showet vårt
De første månedene jobbet vi med å lage et show. Temaet for showet vårt er forbruk og hvordan det påvirker ungdommer i dag – både globalt og lokalt. Vi synes det er viktig å fokusere på hvordan forbruk fører til sosiale forskjeller og hvordan man kan endre på det. Ved hjelp av musikk, dans, drama, og video har vi laget et show rettet mot ungdommer, som vi håper vil inspirere.

Ten Sing Norway 2015 turné-show

Ten Sing Norway 2015 turné-show Foto: Christian Svabø

 

Cir.Cuz

Cir.Cuz er ett av Norges aller mest populære band i sjangeren pop/hip hop. Duoen har holdt på i kun 3 år, men har allerede etablert seg som solide hit-leverandører. Debutsingelen ‘Radio’ var en umiddelbar suksess som ble heftig rotert av alle radiostasjoner og som solgte 10 x platina.

Konfirmantfestivalen 2015: Konsert med Cir.Cuz!

Konfirmantfestivalen 2015: Konsert med Cir.Cuz!

Cir.Cuz fulgte deretter opp med hits som ‘Diva’, ‘Gatelys’, ‘Tidløs’ og ‘Supernova’. Sistnevnte er alene streamet over 12 millioner ganger og var en av fjorårets største hits i Norge. Totalt har Cir.Cuz sine låter godt over 40 millioner avspillinger på Spotify og Wimp, og de har opparbeidet seg en solid fanbase på nett.

Mats og Thomas, som er navnet på de to, har dessuten hatt bred eksponering i media og har spilt på en lang rekke TV show. De er også et populært liveband og har konserter i hele Norge stort sett hver eneste torsdag, fredag og lørdag – året igjennom. Tidligere har de laget låten ‘Øyeblikk’ for en av Elkjøps største TV-kampanjer, og i fjor deltok de i Melodi Grand Prix og fikk mye skryt og gode anmeldelser for sitt bidrag ‘Hele Verden’.

For øyeblikket er de aktuelle med singlen «Original»(feat. Emila) som er addet på bl.a NRK mP3 og allerede streamet over 500.000 ganger. Kalenderen for 2015 er pakket med aktiviteter, konserter, presse, TV, singelslipp og musikkvideoer, og denne uken har de bl.a. et lengere innslag på TV2 God Kveld Norge.